Här ser ni våra två -tre - och fyrhjuliga fordon, å annat som också låter.

Lite roligt måste man ha på gamla da´r. Å vi gillar ju det som brummar.

Cortina Lotus 1968

Inköpt från en vän, som har haft den i femtio år. Aldrig tävlingskörd. I fint skick. helrenoverades för ca tio år sedan. Ska bli roligt att köra med den i sommar. Vi har tidigare köpt hans Husabergare, som han hade haft i nästan 30 år.

GM

1940-tal

renoveringsobjekt

Speedwaycykel

Java, 4-ventilare

McCormick Deering W-14

1937. Renoverades i motor, blästrades och lackades för tio år sedan.

 

Volvo T31

Tidig med tillverkningsnummer 111. Mycket fint originalskick. I registret.

 

Grålle 1952

 

Nu har vi hittat en unik inom-utombordsmotor.

König Motor från 1932.

Samma typ som används i Thailand och Indien.

Vore lämplig till ett museum.

Med tillhörande originalhandlingar. Det är nog unikt.

Suzuki GS25X

1980

Norsjö Mekaniska Verkstads AB

Forshaga

Still

Muli Mobile

Honda Rc08 b650sc, 1982

Honda Gl650, 1982

med sidovagn

Triumph 500 cc, 1928

Första registrering 18/8 1928, ägare Bror Jönsson, Husie, Skåne.  Har endast haft en brukare. Ställdes in på 50-talet. Startades upp på 70-talet. Original papper finns, så det är inga problem att besikta. Sällsynt att hitta en 92-åring som inte är sönderskruvad och penselrenoverad.

 

Husaberg FE501 1992

Erfaren maskin. Har gått tio GGN, ett tiotal gånger på Ränneslätt, några gånger på Prästttomta, Linköping och ett antal andra enduro. Cykeln var reservcykel på Sixdays Enduro i Australien 1992. Å nu har vi även köpt en Cortina Lotus på samma ställe. Den har han ägt i 50 år.

 

Kawasaki Z400-R1 1982

2.000 mil

 

NV 40-talet

 

Smi´dli´k 1959

polsk. 125 cc

 

Kawasaki El 250 B 1998

Den här cykeln kommer man på, än så länge. Tillräckligt låg för att benen ska orka över.

 

Honda

Daytonabygge

Yamaha 371 Tx500 1974

Denna cykel inköptes av Husqvarnafabriken och plockades ner för att, kopiera motorn till crosscyklarna.(Senare köptes färdiga motorer). Cykeln såldes sedan nedplockad till Lugnets Motor i Bodafors (Borås). Därefter såldes den till Kisa, där vi fick tag i den.

GM ELC10 1940-talet

renoveringsobjekt, eldriven 36 volt.

 

 

Alla trehjulingar är inte i perfekt skick, men kan bli roliga när de blir klara. Kohler från 60-talet. Remdriven, ingen växellåda utan man spänner remmarna för att öka farten.

Rex 1942

El-transport, trehjuligt MC-fordon. Drivs av 6 st 6 volts batterier = 36 volt. Hög och lågväxel. Fart ca 40 km. Räckvidd 3-4 mil. https://youtu.be/fFRKgQS3fdg Har funnits på Brenäs Gård i Sörmland, där den köptes ny. Mycket unik. Vi är väldigt glada att vi lyckats få tag i den.

Honda Cb 350

byggd för klassisk racing

 

Honda Dream 1962

305 cc. Importerad från USA. Nya elledningar måste dras. Ursprungskontrollspapper finns.

 

 

 

Kawasaki Z 400-R1, 1982

3.400 mil

 

Honda VF500 1986

 

Yamaha 80 cc

1990-talet.

 

Moto Guzzi Hispania Dingo, 75 cc 

1960-talet. Inköpt i Spanien.

Moto Guzzi

tidigt 50-tal, 60 cc

Ducati 60-tal

125cc

Fuldamobil 1955

Typ M200V3R, 197 kubik, 9,5 hk, 4.900 varv ILO-motor.

 

Leif har fått en Java 4-ventilare speedwaycykel från 60-talet. 

renoverad motor

 

 

Honda Cb 400 N 1982

 

 

BSA B33

500 cc, 1953, motornr ZB33 2073.

Har gått i Småland sedan den var ny. Cykeln är i helt oskruvat skick.

 

Honda Silverwing, 1985

Inköptes för många år sedan, som vår åkcykel.